CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday

Review-Penunggu Istana

Assalamualaikum

Alhamdulillah,dah masuk 17 hari kita berpuasa. Semuanya masih berjalan lancar. Huhu

Ok,back to the topic. Ok,aku tau aku a lil' bit slow sebab baru nak tengok cerita ni. But then,who cares??Ngeh3. So,semalam aku berpeluang untuk tengok cerita ni kat citra. Tu pun setelah makcik aku beberapa bulan lepas bagitau aku bahawa cerita ni best dan seram. Kalau tak memang aku tak tengok la. Huhu. 
Cerita ni tentang sekumpulan pelajar,5 orang,kononnya nak buat kajian tentang paranormal kat istana billah.kat perak kalau tak silap. Dengan bantuan team uncle seekers,diorang pon dapat la peralatan2 yang sepatutnya. Cerita ni dikatakan dokumentari pasal budak 5 orang ni. And they said that thi was real. in fact,ramai juga peonton yang trust cerita ni.

Aku memang agak tak percaya la tentang kesahihan cerita ni. Sorry, no offense. Aku ada beberapa sebab yang patut orang2 filem ni improve (if this was not real story la) in the future.
  • One of the 'budak2',sara ali kan pelakon?aku pernah tengok dia dalam tv.tak ingat bila.
  • some of the scene nampak tak berapa nak real. Awal cerita budak2 ni nampak la ke-real-an diorang. Tapi bila lama2 real tu nampak macam so fake! 
  • uncle seekers salah 1 sebab keapa aku kurang percaya. Dia tak ampak natural sangat,selain dari bising2 je. (Tapi membantu jugak)
  • and yang pakai tudung tu, keep on mentioning "aku sorang je yang sembahyang kat sini". But then,bila kena kacau ngan hantu, she did not pray or even recite any surah. Hope aku tersalah dengar.
  • camera yang konon diorang amik sendiri tak ampak macam amatur pun?nampak macam da pro jugak. accept for yang masa sara ali lari2 tu.
  • pelik sebab scene bunuh jauh dari camera atau kat tepi camera. Which is tak ampak sepenuhnya. Ok,maybe orang akan kata tu kebetulan.Tapi not for me kot.
  • Rasanya nampak macam istana tu tak la terpencil sangat. Instead of pegi cari kawan sendiri,kenapa tak mintak tolong orang?

Hurm..aku appreciate effort diorang. This is something new,i admit. But next time,mungkin boleh improve lagi.

Tapi,in my opinion,kenapa perlu kita nak cari those makhluk?Apa yang diorang cuba buktikan? dekat dalam al-Quran pun dah sebut benda ghaib memang ada. And we have to believe tentang kewujudan mereka. Tapi kenapa kita nak sibuk2 cari?Bukan ke so-called hantu tu adalah syaitan kan? Mungkin hantu a.k.a syaitan memang suka kita cari diorang sebab lagi senang kerja diorang untuk menyesatkan. Contohnya, upacara nak panggil makhluk halus  ni keluar. pakai kemenyan la,darah period la, air mandi jenazah la.. what are these? to me, these look like some sort of pemujaan. Lagipun,kan kotor. Darah,air mandi jenazah,and bla bla bla...Apa kata dari sibuk2 buat research pasal paranormal ni,baik kita buat research pasal sejarah negara. kalau suka sangat buat research la..huhuuhu

2 comments:

asfira aminuddin said...

babe bukan penunggu istana tu cite lama ke?

Fara Khalid said...

haha..mesti la beb..bulan april haritu kot..baru je tgk..2 yg kepoci jap nk review...heee...malu2...