CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday

Reality show that I watched

Assalamualaikum

Of course bila ada cuti yg sangat lama, macam2 program kt tv kita akan tengok. So,memandangkan aku ni memang suka tengok relity show,selama aku bercuti almost 5 months ni,amacam2 reality shows aku tengok. And most of them aku suka la.


1.yang ni all time favourite aku. every week aku akan tunggu and tengok. No reason. Selalu je nak tau apa        jadi seterusnya. so kepochi..heeee...Maybe sebab aku suka si kim tu kot. Still watching until now...
                     
2. Yang ni pon aku suka tengok jugak. Still watching until now. Jealous betul tengok diorang. Kenapa ek 
    boleh masak best2 macam tu? aku nak masak asam pedas pon belum lepas lagi. Haish...


3.Yang ni lagi la aku rasa tercabar gila. Aku nak tau ikan goreng dah masak betul2 pu kadang2 aku confuse. 
   Budak2 ni slumber je masak macam2. Confident je. Aku rasa diorang masak biasa2 je..cuma judges tu je 
   yg ak sedapkan hati budak2 ni. Ala..budak2 kan.. (Nada cemburu di sini.) Ni dah tak tengok sebab dah 
   abis.

4.Yang ni favourite jugak. Saje.. sebab suka tengok org jatuh. sambil gelak2. sambil wodering,"kenapa la 
   korang nak masuk benda ni ek?kesian...". Dahla host dia buruk gila perangai. Asyik kutuk2 je. Cotestant 
   bukan main cakap beso lagi. bila dah jatuh baru terkulat2. Still watching until now jugak.


5.Yang ni pun all time favourite jugak. Feeling2 top model gitu bile tengok. sambil2 kutuk2 contestant dia 
   konon badan sendiri lagi hebat dari si tyra. yg ni kadang2 je aku tengok. sebab jarang ada.

6.Yang ni pon aku tengok. tapi x mengikuti la. Reason? Sebab ada beberapa part aku tak suka tentang benda
   ni.More to tak setuju la.Tak perlu dinyatakan di sin la ye! Ahceh....

7.Tahu tak betapa bersyukurnya aku bila rancangan ni dah abis? Aku tak megikuti sangat,tapi aku tengok 
   la...hmm...makin lama makin pelik.Aku pernah mengundi sekali je. masa umur aku 13 tahun kot. tapi sekali 
   je la...

8.Yang ni lagi la..bila tengok makan ati je...Kenapa ek nak buat rumah beso2? ish! Nasib baik la umi 
   kata perlu bersyukur dengan apa yg kita ada. Alhamdulillah...bersyukur...apa aku nak semua dapat. 
   Rumah beso2 pon bukan boleh bawak dalam kubur. Huh!

9.Yang ni kadang2 je aku tengok. Dan aku akan make sure yang aku tak tengok sambil makan. Sebab nanti 
   boleh buat aku rasa guilty.Muahaha! 5 minute after watching, azam kuat gila nak diet. Konon contestant ni 
   sumber inspirasi la. Jangan tanya ape jadi 10 minute lepas tu. Bila tiba2 umi bawak balik makanan sedap.
   Sila tukar channel lain.

10.Yang ni memang kadang2 tengok sambil menyumpah. Aduhai...kenapa la sampai macam ni sekali 
     perempuan2 ni nak ber-hubby(Ini sopan.)?? 1 word-DESPERATE! Kadang2 je aku tengok.

Kadang2 bial tengok reality show mcm ni,aku terfikir jugak, diorang ni (untuk yg contest punya la..) tak rasa malu ke?Kadang2 hal yg tak sepatutnya pon kelua kat tv. But I must say la,diorang ni semua confident level memang bagussss sgt. Buka senang nak masuk tv and cakap, berlakon,menyanyi depan tv. Clap2!!

Eh,lupa nak cakap. Gambar semuaya ehsan dari pakcik google.




No comments: