CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday

Ada Apa Dengan Cinta?

Assalamualaikum.

Post aku kali ini setelah lamamendiamkan diri. Ahceh! Macam2 perkara yg berlaku sepanjang aku 'hilang' sekejap ni. nak cerita memang x larat. huhu. 

ok,berbalik pada tajuk ye. Ada apa dengan cinta? hmm.. Aku bermohon pada Allah agar aku dan org2 yg berdekatan dgn aku tak tergolong dalam golongan hamba cinta. cinta di sini bukanlah cinta yg abadi. cinta yg aku maksudkan adalah cinta membuta tuli. 

inspirasi entry ini adalah dr kisah seseorang yg sgt aku risaukan. Aku amat berharap dia membaca entry ini sebab aku tak dapat meluahkan dgn kata2. tapi, nak buat mcm mana..sikap aku yg suka menyembunyikan blog mengatasi segalanya. Kiranya siapa yg bertuah aje yg jumpa. Ahceh! hahaha... but i do put my blog address in fb. (???)

Wahai rakan perempuanku..

Betapa bimbangnya aku dgn keadaan 'cinta' mu.. cinta yg aku taknak panggil cinta pn. Kata org, cinta boleh butakanmanusia. ya,memg betol pon. Tolonglah sedar wahai rakan perempuanku.. dia gembira memperbodohkan mu..aku lebih tahu apa yg berlaku. mungkin bukan semua. 

Aku tak pernah kata aku baik..mulia..aku pun pernah buat silap besar..tapi manusia kena cepat sedar...aku kesian sgt dgn org sekelilingmu yg cuba sedaya upaya untuk menyedarkan-mu....tapi selalunya mereka jumpa jalan buntu..wahai rakan perempuanku..dia menindasmu..dia tidak ikhlas menyintaimu...dia mempermainkanmu...sedarlah...

dulu..aku adalah antara mereka2 yg cuba menyedarkanmu..sampai satu tahap..aku tidak mampu..dirimu lebih rela disakiti...mungkin dirimu ada alasan tersendiri..tapi bagi aku..melepaskan dia adalah jalan yg terbaik..tinggalkan lah dia... aku mohon..untuk dirimu, ibu bapamu..

jika dulu aku sering mendengar rintihanmu..kini aku tidak mahu. Aku mula rasa jelak,jemu. mujur bukan benci. aku tidak mahu berbicara apa pun lagi..aku juga tidak mahu menyampaikan apa yg jadi. carilah kamu sendiri.. aku pernah kata... "find the truth.." dan biasanya tiada usaha darimu...seperti biasa. Aku bosan! sungguh!

jadi,mulai sekarang, aku dgn hidupku..dan aku tak mahu tahu lagi hidupmu. Aku berdoa supaya dirimu dibukakan mata dan hati untuk menerima kebenaran...Moga Allah membantumu.. Aku mungkin akan hanya lihat dari jauh... tidak mahu membantu...  oh ya...cinta dia pada yg seorg lagi mungkin makin mekar...dirimu?mungkin hanya menjadi sumber keperluan. moga engkau sedar. aku mohon.


entry sedikit berpuitis ye!

No comments: